Sin sangre. Teatre en 3D

temporada alta

El Teatrecinema de Sin sangre

lady era pills

Encuriosida per aquell efecte vaig mirar rere la pantalla per veure on s'amagava la trampa. Deturada per la gosadia vaig recular i em vaig tornar a asseure: seria com esmicolar la nit de Reis. No valia, la proposta era jugar i participar en l'estranya partida entre gèneres: teatre i cinema, cinema i teatre, un equilibri que a cadascú li pesava per un costat o un altre; alguns hi veien massa cinema d'altres un cinema massa teatralitzat.

La companyia Teatrocinema aposta per aquesta confusió i hi experimenta a fons. Una fusió que requereix una tècnica precisa, mil.limètrica perquè tot encaixi. Hi ha dues pantalles, la primera és com una xarxa fina on s'hi projecten imatges; la segona, més endarrere, en projecta unes altres. D'aquestes superposicions d'accions neix una acció trepidant. Els actors s'han de moure entre aquestes imatges de vertigen, entre la realitat i la ficció. Actors a escena que es barregen amb aquests mateixos actors filmats, virtuals. Una confusió sàviament provocada per viatjar en el temps i en l'espai d'una manera voraginosa.

Cada moviment dels actors -mestres del control del temps-, cada entrada a escena, s'ha de calcular amb cronòmetre per aconseguir l'efecte de la simultaneïtat entre la imatge i el gest. De fet, llueix i encega tant aquest efecte a la sala que t'obliga a arraconar l'argument. Els efectes ennuvolen la trama i la història de sang, venjances i odis entre bàndols contraris que es perpetua generació en generació queda liquada i emmascarada pel ritme escènic de playstation. Sobretot la primera part. La segona s'alenteix, s'atura de cop en una conversa de bar entre assasí i víctima i els efectes hi agonitzen després de disparar-se a tort i a dret durant mitja hora llarga de caiguda lliure.

La companyia Teatrocinema desplega un engranatge enginyós per explicar una història, la seva història de Xile. Busca i construeix un llenguatge complex i poc explorat de bracet amb un argument -amb salt temporal de 40 anys inclòs- que també fa ressonar la necessitat de reconstrucció de la memòria, de la venjança, del perdó i de la justícia. Una llum crepuscular tenyida de broll vermell completa el to de cinema negre de l'adaptació de buy antibiotics for chlamydia Sin Sangre, la novel.la d'Alessandro Baricco. Ha sorprès per l'originalitat, per buscar camins nous, per experimentar. Tot i la confusió.



Escriu un comentari

Eliminació comentaris ofensius
Temporada Alta 2010 es reserva el dret d'eliminar aquells missatges publicats al bloc "Apunts de Temporada"
que no facin servir un llenguatge respectuós, o que incorporin continguts que es considerin il·legals,
amenaçadors, o amb expressions ofensives per a la dignitat de les persones.

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline